Saya Nak Kurus!

3:52 PM

Sebelum pregnant. 53kg. Masa pregnant sampai 38 minggu dah nak 70kg tau. Lepas berpantang 44 hari dapat turun sehingga 54kg. Lepas habis cuti bersalin 97 hari (cuti bersalin 90 hari campur cuti tahunan 7 hari.) 53kg.

Bukan mudah nak turunkan berat badan selepas bersalin, terutamanya bila usia dah lebih dari 30 tahun. Metabolisma badan dah berkurang. Bila makan banyak sikit je, terus naik. Susah hati betul la. T__T

Bukan saya nak kurus sangat pun. Tapi saya suka berat badan saya bawah 53kg. Sebab kalau lebih sikit, saya mesti rasa badan tak berapa sedap. Mudah letih, rasa malas. Tu yang tak mahu tu. 

Saya tak adalah diet beriya-iya, tak makan itu ini. Apa yang saya nak makan, saya makan. Bersenam seminggu sekali. Itu pun 10 minit selepas Subuh. Tambahan saya sedang menyusukan anak, jadi saya senang sangat lapar lepas penyusuan. Trick situ, jangan makan makanan yang banyak kalori. Makanan terbaik oat. Saya minum ESP campur oat. Kenyang berkhasiat dan tidak menambah kuantiti lemak dalam badan. Ahaks!

Tak mahu cakap banyak sangat. Biarlah gambar berbicara. :-)



Inilah rahsia kurus. Bukan. Rahsia mengekalkan berat badan ideal saya.

Omega - bakar lemak-lemak dalam badan.
Alfalfa - buang lemak-lemak terbakar tadi dan detoks toksin dalam badan. (Tambah lagi satu keistimewaannya - tambah susu badan!)
ESP - Tone kan semula kulit yang hilang lemak tadi supaya jadi lebih mantap, tegang dan membaik pulih sel dalam badan.

Inilah cara paling selamat dari makan ubat-ubatan kurus badan tanpa piawai dan kelulusan KKM di luar sana tu. Mungkin ambil masa yang panjang, tapi kesan berterusan dan kesihatan berpanjangan dapat dijamin.

Itu sebab saya suka sangat Shaklee ni! :-)

You Might Also Like

0 comments