Menu Langsingkan Badan Untuk Ibu Menyusukan.

3:40 PM

Assalamualaikum wbt, dan Salam Sejahtera.

Orang kata, saya dah memang semulajadi kurus jadi tak perlu diet sangat pun dah kurus. Tapi sebenarnya ramai orang tak jumpa saya secara fizikal. Sebab kebanyakan kawan-kawan saya di KL, saya di JB. Yang tau saya tembam, suami saya dan kawan-kawan office saya sajalah.

Bila tembam tu, memang saya tak kuasa nak ambil gambar. Haha. T____T

Sebenarnya. sebelum mengandungkan Amelyz, berat saya naik macam dipam-pam. Nak cecah 60kg. Ampun sangat tau! Saya ketakutan. Ye la. Alam dah masuk 2 tahun. Menyusu pun waktu malam. Siang saya dah tak mengepam sebab Alam hanya nak susu saya direct latch saja. Siang dia minum susu formula. Malam saja dia nak mengempeng.

Badan saya ni, kalau tak jaga, potensi untuk mengembang memang ada. Jadi sebelum dia kembang, baiklah saya kawal dan elak.

Sebelum mengandungkan Amelyz, memang gila-gila saya diet, buat detox, malam makan oat saja. Makan buah-buahan. Pergi trial di slimming center. Bila buat trial dapat kurang la 1-2 inci, walaupun berat tak berapa turun sangat, sebab buat 1 sesi je. Saja je la try kan. Pentipu betul. Haha.

Sehingga dapat balik berat ideal, 53kg. Memang niat nak turunkan lagi sehingga 50kg. Tak sempat. Dah mengandungkan Amelyz. Lepas tu pula, nak turunkan berat lagi selepas lahirkan Amelyz, dah mengandungkan Alim. Haih.

So, ini kali lah!!

Kat sini, selain consume set pelangsingan Shaklee, pemakanan seharian juga sangat penting dalam proses nak turunkan berat badan ni. Sebabkan saya masih menyusukan Alim, saya tak boleh cut down makanan macam sebelum Amelyz dulu. Saya perlu makan untuk hasilkan susu.

Sebaik-baik makanan adalah makanan yang boleh boost sekali production susu. Dua dalam satu. ;-)

Tricknya mudah. Sediakan 1 cawan potongan buah-buahan dan sayuran untuk dimakan waktu-waktu lapar atau selepas susukan baby. Mesti rasa lapar.

Ok. Saya nak share menu untuk langsingkan badan bagi ibu yang menyusukan.

Sarapan pagi:
Sandwich dengan hirisan ayam. Jus buah-buahan

Snack:
Bijiran dengan susu

Makan tengahari:
Pasta dengan sayuran. Air kosong

Snack:
Smoothie

Makan Malam:
Salad dengan hirisan ayam. Jus buah-buahan.

Dan saya kongsikan juga panduan menu untuk ibu menyusukan yang saya google dari internet.



Harap dapat membantu ibu-ibu kekal langsing selepas melahirkan, tanpa menjejaskan penyusuan anak. ;-)

You Might Also Like

0 comments